מדבר סיני הוא יישות מיוחדת והמרחבים שלו מהווים מקלט אין סופי לנפש ולגוף. רצועת החוף הענקית של המדבר הזה, הגדול פי שלוש ממדינת ישראל, מאפשרים סוגי נופש במנעד עצום, החל ממלונות פאר ועד חושות זרוקות.
 
מצרים שלא מזמן ציינו 42 שנה לשלום איתה, היא השכנה הגדולה ביותר עם השלום החשוב ביותר במזרח התיכון. כמי שמדריכה ומסתובבת הרבה, לא רק בהרי סיני, ב-40 שנה האחרונות, אלא גם בערי מצרים, כמדריכת תרבות ואמנות, אני חשה ביום יום את הרעב והצמא לתיירים הישראלים ואת החום האנושי של 100 מיליון יושבי הארץ המיוחדת הזו (לא כולם כמובן ...) .
 
 
כמי שמאמינה שבאזור שלנו האופציה היחידה היא שיתוף פעולה ושלום, סיני גם מאפשרת מפגשים בלתי אמצעיים עם נופשים מצריים... החל מעשירי קהיר במלונות הגדולים ועד נוער וצעירים בחושות ובטרקים בהרים.
 
במדינה כל כך קטנה כמו שלנו, כל אפשרות לחופש כרוכה בהוצאות עצומות בין אם כדי לצאת מפה (מה שמצריך על פי רוב טיסה) ובין אם זה המחירים המופקעים בארץ של מלונות וצימרים. הגבול היבשתי הנוח והזול עם מצרים ומנעד האפשרויות העצום לחופשה בסיני מהווה פתח של תקווה לחופשה שפויה ואפשרית כלכלית - לרוב העם! אם רק יפסיקו להפחיד אותנו. התנועה והפקקים על כבישי הארץ, הגנים הלאומיים העמוסים וחופי הים הגדושים לא משאירים לנו ולו מקום אחד של שקט.

 
ומילה אחרונה על ההרים שאותם אני מבקרת ב-40 שנה האחרונות ושם גדלו כל ארבעת ילדי לאורך השנים: הרים  גבוהים תמיד מהלכים עלינו קסם. כך גם במקומות רחוקים ומבודדים. והנה הקסם הזה נמצא ממש מתחת לאף שלנו, 3 שעות נסיעה מאילת: נופי מדבר עוצמתיים עטויי שלגים בחורף, פריחות ומים באביב ובוסתנים  עמוסי פרי בקיץ והיסטוריה אנושית מרתקת. תנו, תנו לנו לחזור לשם בשקט. 
 

הכותבת הדריכה במשך שנים בבית ספר שדה בסנטה קתרנה